عضویت در سایت

فراپلیمر شریف

معرفی “Bio-Circular” PA 11 گرید پزشکی توسط شرکت Arkema

این پلیمر آسان برای فرآورش، به اندازه کافی سفت است که جای‌گزین بخش‌های فلزی در وسایل جراحی شود و تأثیر تغییرات شرایط آب و هوایی بسیار کم‌تری در مقایسه با پلاستیک‌های بر پایه فسیل دارد.

پلی‌آمید جدید (PA) 11 که برای کاربردهای پزشکی ساخته شده است، عمل‌کرد و ویژگی‌های سبک‌وزنی را با قابلیت‌های پایداری ترکیب می‌کند. بخشی از مجموعه مواد پیشرفته Bio-Circular Arkema، Rilsan MED PA 11 بر شیمی آمینو 11 محصول برتر شرکت مذکور مبتنی است که از روغن کرچک مشتق شده است و می‌تواند به سازندگان تجهیزات پزشکی اصلی در دست‌یابی به اهداف پایداری سازمانی کمک کند.

Rilsan MED PA 11 با 65% الیاف شیشه فرموله شده است که موجب ایجاد مدول کششی 18.5 گیگا پاسکال می‌شود. به گفته Arkema، این ویژگی باعث می‌شود که این ماده کاندید مناسبی برای جای‌گزینی فلز در ابزارهای جراحی باشد. هم‌چنین ویژگی‌های فرآیندپذیری، از جمله دمای قالب و فشار تزریق پایین، به پذیرندگان اولیه کمک کرد تا به راحتی مواد را تغییر دهند و زمان‌های چرخه را کاهش دهند و در حالی که یکپارچگی جزء را حفظ کنند.

Rilsan MED PA 11 در برابر گامای مکرر، بخار، E-beam و چرخه‌های استریلیزاسیون EtO و قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی نامساعد مقاومت می‌کند. زیست‌سازگاری طبق استانداردهای USP کلاس VI و ISO 10993-4، -5 و -10 ارزیابی شده است.

اعتبارنامه پایایی Rilsan MED PA 11 شامل تأثیر تغییر آب و هوا به میزان 50% کم‌تر از پلیمرهای بر پایه فسیل رقابتی و کاهش در افول سوخت‌های فسیلی است. این پلیمر به طور مؤثری قابل بازیافت است زمانی که از طریق برنامه Virtucycle حلقه باز یا بسته Arkema فرآیند می‌شود.

لینک خبر:

https://www.plasticstoday.com/medical/arkema-introduces-medical-grade-bio-circular-pa-11

ارسال نظر