عضویت در سایت

فراپلیمر شریف

تولید مواد جدید برای محصولات پوشیدنی پزشکی و پانسمان‌ زخم

Covestro مواد مختلفی را تولید کرده است که تولید ساده و مقرون به صرفه‌ محصولات پوشیدنی پزشکی و پانسمان زخم را تسهیل می‌کند.

ترکیب یک آستر پلی‌پروپیلن (PP) با فیلم‌های دمشی پلی‌یورتان ترموپلاستیک (گرمانرم) (TPU)، ثابت کرده است که به خوبی برای پاسخ‌گویی به تقاضای بالای این روزها به دلیل عمل‌کرد و آزادی طراحی مناسب است. همچنین تا حد زیادی ایجاد گرد و غبار که می‌تواند در تولید محصولات تمیز پزشکی در واحد مشتری تداخل ایجاد کند را کاهش می‌دهد.

تولید پانسمان زخم و چسب زخم، و همچنین پوشیدنی‌های پزشکی، شامل یک فرآیند چند مرحله‌ای است. به منظور تبدیل محصولات برای دست‌یابی به عمل‌کردهای مختلف مورد نظر، می توان از فرآیندهای مختلف پوششی و برشی استفاده کرد. به عنوان مثال، به مواد آستری اغلب برش موج‌دار (برش S) داده می‌شود تا پزشکان در هنگام استفاده از پانسمان، حامل را به سرعت جدا کنند. در موارد دیگر، لبه خارجی حامل با چسب پوشانده نشده و بنابراین می‌توان آن را به راحتی بلند کرد تا از بین برود (لیفت انگشت).

مزایای فیلم‌های دارای آسترهای صلب PP

آسترهای PP نسبتاً سفت هستند و به عنوان مثال، در هنگام ایجاد درزها به آرامی و بدون آسیب رساندن به لایه زیرین، یا هنگام انتقال لایه چسب به محصول استحکام کافی را دارند. در عین حال، آن‌ها به اندازه کافی انعطاف‌پذیر هستند که می‌توانند قسمت‌های منحنی شکل بدن مانند دست‌ها، مچ پا و شانه‌ها را به خوبی بپوشانند. حامل‌های PP همچنین می‌توانند به عنوان مثال با فیلم‌های TPU چند لایه ترکیب شوند و خصوصیات منحصر به فردی ایجاد کنند.

فناوری فیلم دمشی امکان تولید با سرعت بالا و کارایی بیش‌تر را فراهم می‌کند. فیلم TPU دمیده شده روی آستر PP دارای طیف گسترده‌ای از کیفیت سطح، از ابریشمی تا بسیار مات است. علاوه بر این، رنگ‌های متنوع برای صلاح‌دید بیش‌تر با توجه به رنگ‌های مختلف پوست ارائه می‌شود. Covestro دارای طیف وسیعی از فیلم‌های TPU با آستر پلی‌اتیلن (PE) بوده و در حال تولید حامل‌های کاغذی است.

طیف Platilon XM از فیلم‌های دمشی بسیار مات TPU این شرکت برای استفاده در کنترل زخم و همچنین سایر کاربردهای پزشکی ایده آل است: آن‌ها برای تنفس مناسب است و با بافت نرم خود مانند پوست دوم احساس می‌شوند. آن‌ها همچنین دارای سطح بسیار مات هستند که اصطکاک کم‌تری با منسوجات ایجاد می‌کنند. آن‌ها نور زیادی را نیز منعکس نمی‌کنند که این امر اجازه می‌دهد تا از آن‌ها به عنوان پرده‌های چاک‌دار در اتاق‌های عمل با نور زیاد استفاده کنند تا حواس پرتی جراحان را در حین کار کم کنند.

منبع خبر:

https://www.medicalplasticsnews.com/news/medical-plastics-technology-news/material-solutions-for-simple-production-of-wound-dressings

ارسال نظر