عضویت در سایت

فراپلیمر شریف

کاهش 5 درصدی فروش صنایع تبدیلی آلمان

GKV، یک سازمان نماینده در صنایع تبدیلی صنعت پلاستیک در آلمان است که اعضای آن در راستای هماهنگی فعالیت ­ها همکاری می­ کنند. به گزارش این سازمان، در سال گذشته گردش مالی در این حوزه بیش از 5% کاهش یافته است.

طبق این گزارش، میزان فروش در سال 2020 به 61.5 میلیارد یورو کاهش یافته است که نسبت به سال 2019، 5.6 درصد کاهش را نشان می­ دهد. فروش داخلی نیز با مقداری مشابه به کمی بیش از 38 میلیارد یورو کاهش یافت و صادرات با بیش از 6% کاهش به کمی بیش از 23 میلیارد یورو رسید.

علاوه بر کاهش در گردش مالی، حجم فرآوری نیز با افت تقریباً 3% به 14.2 میلیون تن پلاستیک رسید. در همین بازه­ی زمانی، نیروی کار این صنعت کاهشی 4% را تجربه کرد به طوری که در پایان سال 2020 به حدود 322،000 نفر رسید. تعداد کارخانه­ های فرآوری نیز با اندکی کاهش به بیش از 3000 مرکز رسید.

با وجود آنکه آمار ارائه شده به فرآیندهای مختلف (مانند اکستروژن) تفکیک نمی­ شود، اما بخش بسته بندی، که به احتمال زیاد بیشتر فعالیت­ های اکستروژن فیلم و ورق را به خود اختصاص می ­دهد، بدون تغییر در مقدار ماده فرآیند شده (4.4 میلیون تن) به خوبی نگه داشته شد. اما به گزارش GKV، در همین زمان، گردش مالی در این بخش نیز 2.4% کاهش یافت و به حدود 14.4 میلیارد یورو رسید.

در نظرسنجی GKV از اعضا، که در ابتدای سال جاری صورت گرفت، 52% انتظار افزایش فروش در سال 2021 را دارند، و 33% کاهش را پیش ­بینی می­ کنند. هم­چنین، یک سوم شرکت­ ها انتظار دارند سود در سال جاری افزایش یابد، در حالی که بیش تر اعضا انتظار کاهش سود در سال 2021 را دارند.

Untitled

 

 

ارسال نظر