عضویت در سایت

فراپلیمر شریف

شرکت Ineos خرید مواد بازیافتی انعطاف پذیر را به معاملات خود اضافه می کند.

امروزه اهمیت زیاد بازیافت زباله ها بر کسی پوشیده نیست. حجم بالای تولید زباله و نگرانی‌های زیست محیطی از یک سو و افزایش تقاضا و محدودیت تهیه منابع اولیه از سوی دیگر، نگرانی‌های متعددی در عرصه تولید ایجاد کرده است؛ حال آن که بسیاری از این مواد دور ریختنی مجدداً قابل استفاده اند و همین مسئله، صنعت بازیافت را برای تولیدکنندگان جذاب می‌کند. با رشد واحدهای مختلف تولیدی، مواد زائد صنعتی نیز افزایش پیدا کردند. بخش زیادی از این زباله ها که از مواد بازیافتی تولید شده اند، قابلیت استفاده مجدد در صنایع تبدیلی را دارند. از این روی، خطوط بازیافت پسماند با تبدیل این مواد زائد به مواد خامِ دیگر کارخانه ها، به یکی از بهترین راهکارها برای حفظ محیط زیست، صرفه جویی در منابع و استفاده حداکثری از مواد اولیه و البته سودآوری بیشتر در تولید، بدل شده است.

پلی‌اتیلن سبک LDPE و پلی‌اتیلن سبک خطی LLDPE بازیافتی با کاربرد در بسته‌‌بندی‌های انعطاف‌پذیر طیف مواد را شامل می‌شوند. در این گریدهای جدید از ترکیب پلاستیک‌های بازیافتی با پلیمرهای مهندسی خالص استفاده شده تا خواص استاندارد معادل پلیمرهای خالص حاصل شود. این توسعه جدید مرزهای فنی را جا‌به‌جا کرده و نیازمند کاربردهایی نظیر فیلم‌های ارتجاعی مواد شوینده و محصولات مراقبت‌های فردی است.

در همین راستا شرکت Polymer Europe & Ineos Olefins قرارداد تأمین مواد را با شرکت مدیریت پسماند Saica Natur که LDPE و LLDPE بازیافتی را پوشش می­دهد، امضا کرده است. این توافق امکان گسترش دامنه­ Recycl-IN را برای Ineos فراهم می­آورد تا شامل کاربرد بسته­ بندی­ های انعطاف­ پذیر با بیش از 60% مواد بازیافتی، شود.

Recycl-IN پلاستیک بازیافتی را با آن­چه Ineos از آن به عنوان “پلیمرهای خام بسیار مهندسی شده” نام می ­برد، ترکیب می­کند تا خواصی معادل گریدهای خام استاندارد حاصل شود.

به گفته­ این تولیدکننده­ رزین، این پیشرفت جدید با استفاده از سطوح بالاتری از مواد بازیافتی و پرداختن به کاربردهای مورد تقاضا مانند فیلم­ های کششی و لایه ­ای برای بسته­ بندی مواد شوینده و مواد و وسایل مراقبت­ های فردی، مرزهای فنی را از بین می ­برد.

Soica Natur یکی از شرکت­ های تابعه­ Saica Group و از بزرگ‌ترین تأمین­ کنندگان کاغذ بازیافتی برای مقواهای نازک موج ­دار در اروپاست. فعالیت آن­ ها در اسپانیا، پرتغال، فرانسه، و انگلیس است و عملیات Natur Cycle Plus این شرکت مختص بازیابی فیلم LDPE مصرف شده برای استفاده در بازیافت است.

منبع خبر:

www.ineos.com

ارسال نظر