عضویت در سایت

فراپلیمر شریف

فناوری به حداقل رساندن بو برای پلاستیک‌های بازیافتی با کیفیت بالا

سیستم مدولار (چند بخشی) جدید IR-Fresh Kreyenborg به طور ایمن و کارآمد بوهای مزاحم در پلاستیک‌ها را از بین می‌برد!

فناوری جدید به حداقل رساندن بو برای پلاستیک‌های بازیافتی با کیفیت بالا توسط Kreyenborg آلمان ایجاد شده است. این شرکت با استفاده از فناوری مادون قرمز، تخصص سطح بالا پایدار در بازیافت پلاستیک، با راه‌حل‌هایی برای پاک‌سازی رزین پسامصرف PCR-PET (Post-Consumer Resin)، بلورینگی، خشک کردن و گرم کردن مواد بالک ایجاد کرد. به گفته این شرکت، علاوه بر این فناوری، سیستم مدولار جدید IR-Fresh برای کاهش ایمن و کارآمد بوهای مزاحم در پلاستیک است. در اینجا نحوه کار آن آمده است:

 ▪ در مرحله اول فرآیند، یک مدول مادون قرمز که در بالای بستر مواد نصب می‌شود، مواد را به سرعت و مستقیماً تا سطح دمای مطلوب برای پلاستیک مورد نظر گرم می‌کند. در این فرآیند، چرخش مداوم درام جریان جرمی همگن با زمان ماندگاری مشخص را ایجاد می‌کند (با استفاده از اصل اول ورود/اولین خروج). به دلیل چرخش و اختلاط عناصر که در مارپیچ ها گنجانده می‌شوند، مواد به طور مداوم در درام با تبادل سطحی ثابت مخلوط می‌شوند. گفته می‌شود که همراه با گرمایش کنترل‌شده، حذف بوی قابل توجه‌ای را حتی در مدت زمان اقامت بسیار کوتاهی فراهم می‌کند.

 ▪ در مرحله دوم فرآیند، مواد معطر باقی‌مانده در ریگرند یا گرانول‌ها با یک فرآیند تمیزکاری حرارتی-فیزیکی در Conditioner IR-Fresh حذف می‌شوند – یک قیف عایق‌بندی شده که مواد را در محدوده دمایی ایده‌آل برای فرآیند پاک‌سازی با استفاده از دستگاه داغ نگه می‌دارد تا از آلودگی مبرا باشد. طبق گزارش‌ها نتایج عالی برای بوزدایی و آلودگی‌زدایی می‌تواند از طریق تعامل پارامترهای اصلی فرآیند جریان هوا، دما و زمان اقامت حاصل شود.

به دلیل طراحی مدولار، فرآیند IR-Fresh می‌تواند به طور مداوم در دو مرحله هم برای ساییدن مجدد – قبل از فرآیند اکستروژن – و هم برای گرانول‌ها – بعد از فرآیند اکستروژن – استفاده شود. این به منظور یا ترکیب تهویه‌کننده IR-Fresh به عنوان یک مرحله جداگانه در زنجیره فرآیند یا آن به عنوان یک راه حل مستقل و خودکفا یا پیوسته یا ناپیوسته که عمل کند، امکان‌پذیر است. سیستم IR-Fresh به عنوان یک راه‌کار به‌سازی برای انسجام در کارخانه‌های موجود نیز مناسب است.

لینک خبر:

https://www.ptonline.com/products/odor-minimization-technology-for-high-quality-recycled-plastics

ارسال نظر